top of page
  • תמונת הסופר/תPianosa נתן ורדה

אז איך העיר שלכם מתכוונת לקחת חלק בפתרונות למשבר האקלים?


* המאה ה-21 עתידה להיות האורבנית בהיסטוריה. התחזית; צפוף וחם!

כבר היום, רוב (55%) אוכלוסיית העולם מרוכזת ב-2% משטח הקרקע של הכדור, ואחראית לצריכת כ-80% מכלל האנרגיה ופליטת כ-60% מגזי החממה. עד שנת 2050 כ2.5 מיליארד (!!) בני אדם נוספים יתגוררו בערים(68%). ואם זה המצב, אולי בערי המחר נמצא הפוטנציאל לפתור שני שלישים מהבעיה?


** כבר מזמן אי אפשר להעביר את האחריות למדינה ולגופים הבינלאומיים; הם ל א מסוגלים!

בעשורים האחרונים, ערים רבות לקחו את גורלן לידן, קבעו עובדות בשטח והחלו בצעדים ליישום מדיניות מקומית עוקפת ממשלות; פרויקטי דיור בר השגה, תחבורה ציבורית משופרת, הדגשת זהויות ותרבויות היו רק חלק ממגמה עולמית, אותה מובילים ראשי ערים משמעותיות בעולם. ובאקלים? ערים רבות לא מחכות לגחמות של מנהיג כזה או אחר וכבר מובילות את השינוי. ארגון CDP מדרג מדי שנה את הערים המובילות בהתמודדות עם משבר האקלים ומסווג אותם לקבוצת A, כל זאת בהתאם לקביעת יעדי הפחתת פליטות ותכנית מוסדרת לאספקת אנרגיה מתחדשת. 965 ערים נבדקו כאשר רק 95 קיבלו את הציון הגבוה ביותר(A). אגב אף אחת מהערים הישראליות לא נכללת ברשימה. https://lnkd.in/eJz24wD פריז וסן פרנסיסקו כבר קבעו יעד של 100% צריכת אנרגיה מתחדשת ועושות צעדי ענק להגשמת המטרה. במאלמו השוודית מתכוונים עד 2030 לספק אנרגיה אך ורק דרך מערכת מחזור מאשפה(!), באוסלו כבר עכשיו ממחזרים 60% מהצריכה העירונית.


מה הלאה? חשיבה אקלימית מקומית

* ראשי ערים ומנהיגים מקומיים מוכרחים להמשיך להיות פורצי דרך ומובילי מדיניות, לא בהכרח בקורלציה עם ה-מדינה. וכן, במיוחד בתחום האקלים, עליהם לקחת אחריות.

*משבר נדלן לא יכול להוות תירוץ לסטנדרטים נמוכים; גם במקומות אחרים בעולם קיימים לחצי ביקוש; מחשבה ברת קיימא וצופת עתיד של בניה חכמה וירוקה דווקא תיטיב עם דיירי הבניין והאיזור (אנשים מוכנים לשלם יותר על איכות). * משברי מים ומזון עשוים להיות כיוון מצוין להסכמים ארוכי טווח בין ערים וישובים חקלאים סמוכים לאספקה שוטפת ואיכותית של מזון. ובעיקר, מודעות! בכל העולם ערים מגבירות מאמצים לספק רמת חיים גבוהה יותר לתושביהם; אויר נקי, בטחון באספקת מזון ומים, עמידות מול אירועי אקלים, שטחים ושירותים ציבוריים איכותיים. בערים הגדולות והמתקדמות כבר הפנימו, שכל אלה כרוכים ותלויים בהכרח בפתרונות וצעדים למשבר האקלים.



מרווין ריס, ראש עיריית בריסטול, מדבר על תפקידן המכריע של ערים גדולות במתן פתרון לשינויי האקלים.

https://www.ted.com/speakers/marvin_rees

6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page